“Munca in echipa? Ce-i aia?”


  In general, am remarcat ca aceasta sintagma „munca in echipa” este foarte des folosita de multa lume fie ca e vorba de un rand in CV, fie ca se descriu niste abilitati, fie ca se vorbeste despre conditiile de la locul de munca, etc. 

Problema este ca acceptiunea fiecaruia dintre noi asupra a ce inseamna sa lucrezi in echipa difera de la persoana la persoana.  Eu credeam ca a lucra in echipa presupune inainte de toate sustinere si sprijin reciproc intre membrii echipei, indiferent ca unul este inginer si celelalt este doar secretara.  Daca unul dintre noi are o problema si eu stiu cum il pot ajuta sa o rezolve mai repede, atunci o fac pentru ca este in interesul tuturor, adica in interesul echipei.  Sigur cand spun inainte de orice, ma refer la jocuri politice, la interese sau orgolii personale. 

 Dar e posibil ca eu sa am idei invechite deoarece, mai nou, am aflat ca pentru unii indeplinirea sarcinilor din fisa postului dovedeste un mare spirit de echipa.   Eu sunt o persoana deschisa spre idei noi si ma intreb: Oare este cazul sa-mi redefinesc conceptul de lucru in echipa?  Da, m-am intrebat si mi-am si raspuns.  Nu, nu e cazul sa fac asta doar pentru ca am dat peste oameni mult mai preocupati sa dea din coate decat sa se gandeasca la interesul general al companiei.  Nu, inca o data nu. Este clar ca unii se limiteaza la a-si ingradi teritoriul profesional sub „amenintarea” ca un altul din „echipa” ar putea sa vina cu o idee mai buna decat a lui.  Da, desigur, echipa ar avea de castigat, dar unde e prestigiul personal, unde e statutul de guru pe propriul domeniu?

Cu toate acestea, eu prefer sa raman la parearea mea dintotdeauna.  Cand vine vorba de echipa, de atingerea unui obiectiv comun, nu mai conteaza rangul, nu mai primeaza orgoliul.  Important este sa lucram impreuna.  Pentru mine, echipa este foarte importanta, dar in aceeasi masura imi este foarte clar ca munca in echipa nu este pentru oricine sau pentru orice companie.

 

  

4 comentarii

Filed under Business management

4 responses to ““Munca in echipa? Ce-i aia?”

  1. Intr-adevar, am observat si eu uzarea acestei sintagme. Este de cele mai multe ori folosita cu sens gresit. Faptul ca cineva lucreaza intr-o firma care produce – sa zicem pantofi – si el face doar o partea a procesului de fabricatie este considerat in mod gresit munca in echipa. Faptul ca o contabila face balanta pentru colega de la financiar nu este munca in echipa. Si se mai confunda spiritul de echipa cu munca in echipa.

  2. doftorul

    Am trecut prin cateva pravalii care aveau un cult al acestei munci in echipa, desi practic exista domenii in care nu este decat marketing bullshit menit sa pastreze un soi de nivelare artificiala intre skill-urile membrilor „echipei”. Am asistat chiar si la situatii hilare, unde pentru ca trebuia implementata la dorinta expresa a unui top-mgr incapabil, aceasta munca in echipa a implicat in sedinte de research dintr-un domeniu foarte exclusivist prin complexitatea lui, persoane care aveau strict rol administrativ si nici un fel de background in domeniu. Am vazut si in Romania in 2 multi-nationale conceptul inteles si aplicat fundamental gresit, managerii in general traind cu impresia ca pot creste productivitatea unor persoane care erau capabile sa reproduca mental in cod binar orice insiruire de caractere ar fi vazut-o scrisa pe undeva, cu niste domnisoare foarte dragute de altfel care nu se mai saturau privindu-si unghiile si dandu-si ghionturi amuzandu-se de cat de nerds erau tipii. Rezultatul a fost ca nerds-ii si-au inchiriat o masina si s-au carat de la eveniment, pe toata durata lui.
    In domeniul in care lucrez singurul team work care poate functiona se bazeaza pe terminarea la timp si in conditii de calitate maxima a taskului tau, pentru ca cel care preia executia in pasul urmator al workflow-ului sa nu faca treaba ta si sa se chinuie sa inventeze ce ar fi trebuit sa faci tu. Restul de interactiune, inter-umana, ar fi singurul unde poate ai putea amesteca oameni cu calificari diferite, adica la un shpritz, un cabaret, un pescuit … etc.

  3. da si asta e munca in echipa

  4. Pingback: Lucrul în echipă | The Students Voice

Lasă un răspuns

