Femei, discriminare, misoginism…same all…


Dupa ce am petrecut aproape toata ziua in fata calculatorului, navigand pe internet, mi-am zis ca e cazul sa mai scriu ceva si pe blog pentru ca l-am neglijat de ceva timp🙂.  Si revin cu un subiect interesant, incitant pe care barbatii nu-l suporta si anume, discriminarea femeilor, si de ce nu, strans legat de asta, putem vorbi si despre misoginism.

 Tot navigand pe internet am gasit o stire aparent incredibila tinand cont de tara despre care vorbim.  In Statele Unite, Hillary Clinton candideaza la presedintie din partea Partidului Democrat.   Un adversar de seama al acesteia in cadrul acestei curse este John McCain, reprezentantul republicanilor.  Pana aici toate bune, numai ca in cadrul unei conferinte de presa, una (da, ati citit bine, una) dintre sustinatoarele lui McCain ii adreseaza acestuia o intrebare: „How do we beat the bitch?”.  Pe fata lui McCain se citeste faptul ca intrebare este deranjanta, dar asta nu-l impiedica cateva secunde mai tarziu sa spuna ca a fost „an excellent question”.  Sigur, unii au argumentat ca el se referea la substanta intrebarii, si nu la faptul ca Hillary Clinton tocmai ar fi fost numita „bitch”.  Sigur ca nu.  Ba mai mult, a avut grija sa spuna ca el o respecta pe senatoarea Clinton.   Aveti mai jos filmuletul cu pricina. Da, toata faza a fost televizata si ca sa folosesc un cliseu american „it’a all over the news”.

Eu una am ramas siderata.  Eram convinsa ca si in State se face discriminare, ca si in State exista misogini, dar la un asemenea nivel nu ma asteptam sa gasesc astefl de dovezi.  

Noi, femeile, fie ca ne place sau nu sa recunoastem, traim intr-o lume a barbatilor.  Nu stiu daca e bine sau rau, dar daca e sa ma gandesc la faptul ca pentru barbati respectul fata de femeile din jurul lor este uneori mai ceva ca un concept SF, atunci as onchide sa nu e tocmai bine.  

Nu militez pentru egalitatea dintre sexe, nu sunt o feminista, dar militez pentru respect.  Exista domenii in care barbatii sunt mai priceputi decat femeile, exista putine femei care pot conduce o masina la fel de bine precum un barbat, de acord cu voi, cu ei…dar de aici si pana la ideea ca barbatii sunt cei mai tari, cei mai priceputi, cei mai destepti mi se pare o cale lunga.  Cred ca dezavantajul de ordin fizic pe care il au femeile fata de barbati a fost suficient pentru a prolifera aceasta situatie, de fapt aceasta conceptie.  E oarecum „amuzant” sa remarc ca daca esti femeie si lupti pentru ideile tale, argumentezi, nu te lasi infranta cu una cu doua esti catalogata ca fiind „a dracului”, „enervanta”, „figuranta”…etc…pe de alta parte, daca un barbat ar proceda in acest mod, ar fi catalogat drept „ambitios”, „destept”, „combativ”…and so on.  Trist, dar adevarat. 

Inca o data, femeile si barbatii nu sunt egali, nici nu au cum sa fie pentru ca sunt diferiti din punct de vedere psihic, fiziologic, etc.  Desi stiu ca pe termen lung, situatia nu se va schimba, pot sa spun ca singura solutie pe care o vad este sa invatam sa ne respectam unii pe altii, sau mai bine zis, unii pe altele. 

10 comentarii

Filed under Despre oameni

10 responses to “Femei, discriminare, misoginism…same all…

  1. Tot eu

    Adevarul uneori doare!

  2. doftorul

    Misoginismul il intretineti si voi, mai precis oriunde te-ai uita vezi „surate” mandre sa zaca sub umbra groasa a cate unuia care pare in impas daca il fortezi sa etaleze si alte apelative decat „Fa” atunci cand i se adreseaza si asta chiar constituie inspiratie pentru multi, intr-o zi mi-am pus si eu intrebarea daca nu cumva marea masa a femeilor isi doresc asta de fapt (well … am conchis ca nu, asa ca nu flame-uiti).
    Mai exista si o extrema feminista, care accepta greu frustrarea a 2 milenii de dominatie, asta e istoria speciei si nu o poate nega nimeni, refuland prea violent pentru urechile care nu sunt deocamdata asa bine pregatite sa auda si chiar mai putin sa accepte fenomenul egalitatii in curs de manifestare. Cert este ca va mai fi nevoie de timp pentru ca respectul reciproc al sexelor sa nu mai fie atat de serios amenintat de nici una din extemele de mai sus. incet, incet lucrurile intra in normalitate, dar mai este inca nevoie de timp pentru asta si inevitabil de rabdare.

  3. Orfeu

    Intrebarea a fost pusa totusi de o femeie …

  4. Asta voiam sa zic si eu Orfeu. De cele mai multe ori, noi ne aruncam singure cu praf in ochi.

  5. M

    Am citit undeva… de fapt nu, mint… este vorba despre un monolog pe care l-am vizionat acum ceva vreme, in care un tip argumenta in termeni de bun simt: „de ce traim intr-o lume a barbatilor?”
    Nu voi cita si nu voi incerca sa reproduc, insa ideea de baza care mi-a ramas intiparita in minte in urma acelei vizionari este aceea ca… suspans… „traim intr-o lume a barbatilor pentru ca femeile se urasc intre ele!”… pare ceva trivial, insa daca analizezi comportamentul oamenilor care te inconjoara…
    Anyway, just my two cents…

  6. Diana

    precedent pagina principala pagina de bancuri urmatorul

    Adevarata geneza

    In Gradina Raiului, intr-o zi, Eva il striga pe Dumnezeu:

    – Doamne, am o problema.

    – Ce problema ai tu, Eva?

    – Doamne, stiu ca m-ai creat si ai facut si gradina asta frumoasa cu toate animalele si cu sarpele cel haios, dar eu pur si simplu nu sunt fericita.

    – Pai cum asa, Eva, ii raspunde vocea din cer.

    – Pai sunt singura. Si mi s-a acrit de-atatea mere.

    – Pai atunci, Eva, n-am decat o solutie. O sa fac un barbat pentru tine.

    – Un barbat? Ce-i aia?

    – Va fi o creatura imperfecta, cu tendinte agresive, un orgoliu nemasurat si incapabil sa te asculte si sa te inteleaga cum trebuie. Una peste alta, o sa-ti faca viata amara. Dar o sa fie mai mare si mai musculos si mai rapid decat tine, priceput la dat cu piciorul intr-o minge si la vanat rumegatoare si nu chiar de lepadat la pat.

    – Nemaipomenit….raspunde Eva, usor ironica.

    – Da, o sa fie bun ca sarea pe rana. Dar il poti avea cu o singura conditie.

    – Care anume, Doamne?

    – Sa-l lasi sa creada ca l-am facut pe el primul….

  7. Radu

    Faptul ca Hillary Clinton a fost insultata in timpul unei campanii electorale reprezinta mai degraba un mod „murdar” de ati ataca competitia, in nici un caz o dovada a discriminarii femeilor. Discriminarea reprezinta „privarearea nejustificata de drepturi a unei anumite categorii de cetatenii”,nu vad cum un astfel de incident poate fi incadrad in aceasta definitie. Am putea vorbi de discriminare daca femeile din SUA nu ar avea dreptul sa candideze la presedentie, o insulta nu inseamna nimic, se intampla tot timpul in politica si nu are legatura cu faptul ca adversarul este o „ea” si nu un „el”.
    Discriminarea femeilor nu mai exista, problema este ca multe femei nu cred acest lucru si folosesc gresit conceptul de discriminare drept refugiu pt. nereusitele profesionale si sociale in loc sa caute un motiv real pt esecul lor.
    Imi pare rau, nu vreau sa par nesuferit,dar pana nu voi citi un argument clar, cam asta este opinia mea.

  8. Vorba vine, ca discriminarea nu exista. Orice barbat de bun simt ar recunoaste asta. Femeile sunt discriminate la locul de munca, in politica (cate femei ministru avem ) ? Nu se iau masuri impotriva violentei domestice, de aceea mor in fiecare an 150 de femei in urma batailor suferite de la barbati, iar legiuitorilor cand li s-a cerut sa ia masuri impotriva acestor specimene au devenit brusc niste neputinciosi motivand „: . Atunci de ce mai ocupa acele posturi daca refuza sa ne trateze si pe noi femeile ca pe niste cetateni ai acestei tari… ca doar si noi platim taxele si impozitele din care isi iau domniile lor salariile ?

  9. Daca tot ai scris pe tema asta, participa si la concursul lui Nosfer, poate castigi premiul.

  10. Constanta

    Eu nu am remarcat aici nici un semn de discriminare. Este o campanie electorala in care toti participantii isi arunca cuvinte murdare si alte genuri de injosiri. In alta ordine de idei..cuvantul bitch in limba engleza nu se utilizeaza numai in sensul de femeie josnica ci si in sensul ironic de femeie agresiva si tare pe pozitii care obtine tot indiferent de metode. Ei bine,poate nu am dat o explicatie precisa in schimb aici sigur nu-i nicio discriminare fratilor. Putea spune dp Obama: How do we beat that bastard?

Lasă un răspuns

