Nesimtire in Bucuresti


De cateva saptamani, in fiecare dimineata, trebuie sa gasesc loc de parcare in centru, mai exact pe Bulevardul Nicolae Balcescu (zona Galeriilor Orizont,  Institutul de Arhitectura Ion Mincu).  In zona sunt foarte multe parcari si implicit locuri de parcare disponibile, dar contra cost, evident.  La fel de evident este faptul ca nu prea renteaza sa parchezi 21 de zile intruna la Dalli, asa ca va pot spune ca exista o concurenta acerba pentru locurile de pe trotuare.

La un moment dat am facut o cercetare amanuntita a potentialelor locuri de parcare de pe spatiile publice.  Asa am remarcat ca in fata Galeriilor Orizont exista loc sufficient cat sa incapa vreo trei masini, drept si prin urmare, atunci cand am avut ocazia (adica pe la 8 dimineata), am parcat acolo.  O zi.  A doua zi dimineata, iar gasesc loc liber, iar parchez acolo.  Cand am coborat din masina am remarcat ca pe trotuar era scris cu vopsea „Rezervat Galerie”.  K, mi-am zis eu,trotuarul asta e spatiu public, si chiar nu cred ca platesc ei pentru aceste locuri.  Gandind acestea, am inchis masina si am plecat spre birou.

Aceeasi zi, ora pranzului.  Cobor la masa.  Trec pe langa masina si stupoare….:) nu numai ca aveam stergatoarele ridicate, dar pe partea dreapta a parbrizului imi lipisera un A3, cu lipici dintr-acela alb, pe care scrisesera urmatoarea instiintare: „Parcarea interzisa”.   

Am procedat in mod organizat. 

Pasul I. Mai intai am intrat in galeria si am intrebat daca stiu cine a mi-a lipit hartia aceea pe parbriz. Doamna vanzatoare mi-a explicat ca nu ar sti (in acel moment, marmot de langa ea invelise déjà 3 ciocolate) dar ca acela este locul de la galerie si ca nu e frumos din partea mea sa parchez  acolo.  Ba mai mult, mi-a mai zis ea, este inadmisibil ca sefa ei sa vina la 11 si sa nu gaseasca locul ei de parcare si chiar sa fie nevoita sa plateasca pentru a parca.  La toate acestea, nu am avut decat o replica:  „Platiti pentru aceste locuri de parcare?” Raspunsul ei: „sunt locurile galeriei, pentru artisti, pentru clienti, ei unde sa parcheze daca vin la noi?”  Am mai intrebat o data acelasi lucru. Rapunsul a fost invariabil acelasi.  Si atunci mi-am dat seama ca nu platesc. 

Mentionez ca in fiecare zi in intersectia strazii Dobrescu cu bd-ul Nicolae Balcescu exista politisti care dirijeaza circulatia.

Pasul II.  M-am dus la domnul politist si l-am rugat sa ma ajute cu problema descrisa mai sus.  Polististul a fost amabil si a venit sa discute cu cei de la galerie.  Din galerie au iesit „doua doamne” care m-au facut „nesimtita” pentru ca parchez pe locurile „institutiei” care este magazinul „galeriile orizont”.  Politistul a intrebat-o pe respectiva daca se platesc aceste locuri de parcare. Eiii…locurile sunt ale galeriei, institutia „unde vin ambasadori, diplomati”…citez din spusele vanzatoarei. :)  Normal ca au trebuit sa-mi lipeasca hartia pe parbriz…atatia clienti, atatia ambasadori, artisti, oameni de vaza, de cultura ai tarii si nu numai au dorit sa intre in galerie si datorita masinii mele s-au razgandit…

Politistul deja iritat de turnura conversatiei ii spune „pai, cum, doamna, daca imi parchez si eu masina aici, la fel imi faceti?” Si pentru ca parcare iti ia mintile, vanzatoarea se arunca si scapa porumbelul „da”.  Politistul: „Ei, nu zau”.  Dupa care imi spune omul ca daca vreau sa fac reclamatie imi chema un echipaj de la sectie.  Si am facut.  Au venit oamenii si am aflat ca nu plateau niciun loc de parcare si ca nu aveau dreptul sa interzica parcarea nimanui, daramite sa mai atenteze si la masina omului.  Au plecat politistii dandu-mi dreptate si spunandu-le celor de la galerie ca nu au dreptul sa le interzica oamenilor sa parcheze pe trotuarul din fata galeriei, ma scuzati, institutiei.

 

Am mai apucat sa parchez acolo vreo 2-3 zile pentru ca dupa aceea au inceput sa apara in mod misterios niste stalpi.

Mai sa fie…ceva nu e in regula…si dom’le am avut dreptate, romanu e inventiv, dar in cazul de fata si nesimtit…initial am crezut ca cei de la galerie au pus stalpii ca sa nu mai poate parca nimeni, dar nu! ei sunt mai inteligenti de atat…si-au pus stalpi pe toata portiunea de trotuar, dar unul e cu lacat, adica poate fi scos. Si uite asa poate sa-si parcheze sefa institutiei Galeriile Orizont Mercedesul cand vine la munca la ora 11.  Jos palaria…in fata unei asemenea lipse de bun simt.

Traim in Romania si asta se pare ca ne ocupa tot timpul.  Apropo, saptamana viitoare o sa-mi ocup si eu timpul chemand politia pentru ca nu cred ca autoritatile locale monteaza mai nou stalpi cu lacatele…o sa va tin la curent…

        01-02-08_11291.jpg        23-01-08_1508.jpg           01-02-08_14361.jpg          01-02-08_14381.jpg         

Imi cer scuze pentru calitatea pozelor, dar au fost facute cu telefonul.  Oricum, cred ca acum poate vedea oricine cum arata noile modele de stalpi cu lacat…ingenios, nu?            

4 comentarii

Filed under Despre oameni

4 responses to “Nesimtire in Bucuresti

  1. draga georgiana, m-am amuzat foarte tare la ce ai scris. e crud si real, si…. amuzant.
    apreciez ca ai asa de multa vointa, eu nu as avea.

    sugestie: in fiecare zi, sa cumperi un tablou de la galeriile orizont, asa poti parca toata ziua🙂

  2. manu

    Super tare:) si ca sa continui si eu cu povesti din ciclul,minunantul Bucuresti..aseara am vrut sa parchez masina la Unirea,intr-adevar sa o urc pe un troutuar,nu chiar o parcare obisnuita..numai ca nu am apucat sa ma gandesc prea mult…pt ca HOP,intr-o ditamai groapa(fiind intuneric nu am vazut-o) de unde nu am mai putut sa ies,am ramas cu roata in groapa:(….norocul meu a fost ca eram in masina cu 2 baieti care s-au chinuit sa care pietroaie ca sa umple o parte din groapa ca sa pot sa ies…. F tare…

  3. Foarte tare. Te invidiez ca esti in Bucuresti pentru singurul motiv ca ai de unde gasi subiecte… In Bucuresti… sunt la tot pasul. Aici la tara, de unde scriu eu despre nesimtirea locala, nu prea ai ocazia sa gasesti in fiecare zi un subiect care merita povestit. La Bucuresti… e groaza. De fiecare data cand trec pe acolo, ma incarc cu o groaza de subiecte:)
    Chiar in seara asta plec. In week-end o sa am ce povesti sigur! Mai, ce sa-ti spun, foarte fain blogul tau. Spor la treaba in continuare si nu te lasa! Tre sa punem tara asta la punct ca asa nu se mai poate.

  4. Pingback: “Si gandeste-te ca fiecare e pe putin 10.000 euro” » Adi Stan

Lasă un răspuns

