Restaurante in Bucuresti


Ieri seara am fost la restaurantul Philippe.  Era ora 18.00 si in afara de alte doua mese, tot restaurantul era gol.  La intrare trei ospatari.  Mi-am zis ca o sa mearga repede, insa colega cu care eram m-a avertizat ca servirea dureaza cam mult.  Am riscat si am ramas.  Nici nu ne-am asezat bine la masa ca unul dintre ospatari ne-a si intrebat daca vrem ceva de baut.  I-am zis ca vrem sa ne uitam in meniu mai intai si o sa comandam dupa aceea.  In timp ce ma uitam pe meniu, mi-am adus aminte ca vazusem pe o mica tabla in fata restaurantului un meniu al zilei, dar cum trecusem repede nu retinusem alte detalii.  Ii fac semn ospatarului sa vina sa ne ia comanda. Vine si asteapta.  Incep sa-l intreb ba de o supa, ba de niste ficatei, etc.  Imi raspunde cam plictisit.  Imi aduc aminte de meniu si il intreb.  Aaah, brusc isi aduce aminte si el.  Au un meniu compus din supa, fel principal, salata si o bautura, totul la doar 22  RON. 

Eu: K…(si in timpul acesta inchid meniul si vreau sa incep sa comand)

El: dezaprobator…pai, ce, k? ce ramane, ca nu ati fost foarte clara…

Eu: deja iritata…nu am fost foarte clara pentru ca nu am comandat inca.  Vreau meniul zilei.

Cu regret trebuie sa spun ca mancarea, desi buna, a venit foarte greu.  Am ramas impresionata negativ de acest lucru, mai ales ca restaurantul era aproape gol.  E posibil ca tocmai din cauza faptului ca era gol, nu aveau mancarea pregatita. E posibil.  

Comportamentul osaptarului m-a dezamagit, desi nu e prima data cand mi se intampla in restaurantele bucurestene.  M-as fi asteptat sa-mi recomande chiar el meniul zilei sau macar sa mentioneze ca au asa ceva.  Avand in vedere ca mancarea a fost acceptabila, vi-l recomand daca aveti timp cel putin 2 ore pentru o masa.   Ah si sa nu uit…desi aveau muzica, pe fundal s-a auzit intruna un tiuit, de altfel, destul de deranjant.

La polul opus, din punct de vedere al serviciilor prestate de ospatari, acum ceva timp am fost la Silvius, restaurant renumit odinioara pentru cel mai bun Tiramisu din Bucuresti.  Daca ospatarul de la Philippe abia isi aducea aminte ce mai e prin meniu, cel de la Silvius nu prididea cu recomandarile, nu stia cum sa-ti prezinte mai bine toate felurile din meniu.  Singura parte mai putin placuta a fost faptul ca toate aceste recomandari le facea pe un ton ridicat, plin de emfaza si vorbind foarte tare.   Atat de tare, incat atunci cand au venit alti clienti si s-au asezat la o masa in coltul opus celui in care stateam noi, il auzeam foarte bine pe mult prea-informatul ospatar.  Per ansamblu, mi s-a parut un pic prea teatral. 

Concluzionand, la Silvius mancarea a fost foarte buna, desi preturile sunt un pic cam piperate.  Una dintre prietenele mele, dupa ce i-am povestit cum a fost, mi-a zis ca e posibil sa fie asa de scump pentru ca probabil ospatarii aceia sunt actori, si atunci s-ar explica mai multe. :) 

Apropo de Tiramisu. Am luat acasa doua portii, dar au fost foarte mici.  Nu mai tin minte cu exactitate cat e unul, cred (vorbesc din aminteri) ca 12.5 sau 16 RON, dar, indiferent de pret, portiile au fost mici.  

5 comentarii

Filed under Despre oameni

5 responses to “Restaurante in Bucuresti

  1. pari un pic cam cu figuri. silvius, philipe. mai zi-mi restaurante ca si eu sunt figurant.

  2. georgiado

    La cat de figurant esti, cred ca te descurci si singur, nu? :))

  3. mi-as dori sa gasesc un local sau mai multe care sa fie haleala buna si decenta la pret, ca sunt evreu
    eu stiu waterloo si luisenhopf care sa ma scot cu 50-70 de lei masa si sa plec de acolo cu taxiul sau salvarea.
    detalii de alte restaurante?

  4. Andrei

    luisenhof este super ! Il recomand tuturor !
    mancare foarte buna, portii mari, preturi ok.

  5. in general, daca mancarea este buna si preturile sunt pe masura

Lasă un răspuns

