The Dark knight – Batman


Aseara am fost si am vazut Batman.  Nu a fost o alegere personala, ci mai degraba una impusa de grup. Credeam ca iarasi mai vad un fel de National Treasure 2, care nu m-a impresionat absolut deloc si eram foare sceptica…auzi, Batman…yeah, right. Cam la fel eram si cand auzeam de asa zisa nominalizare post-mortem a lui Heath Ledger pentru interpretarea rolului Joker.  Mi-am zis ca oamenii astia sunt avizi de senzational. a murit saracu’ om si gata: fuga toti la cinema, ba mai mult, hai sa-i dam si Oscar ca daca a murit asa de tanar…etc.

Ei, bine, m-am inselat.  Dar nu asa, un pic pe ici-colea, ci cu totul. 

Filmul este demential.  Scenariul, actorii, efectele speciale, totul este la superlativ.  NU va spun nimic legat de intriga sau de desafsurarea filmului.  Ar fi pacat.  Am inteles care are 9.4 pe IMDB, cea mai mare nota „in history” si credeti-ma ca nu e degeaba.  Chiar merita nota asta. 

Cat despre Heath Ledger…joaca magistral, magistral.  Azi-noapte m-am documentat pe net despre felul in care s-a pregatit pentru rol.  Joker are o gestica deosebita, un comportament psihotic si eram curiuoasa daca a fost viziunea regizorului sau a actorului.  Am descoperit ca Heath Ledger a stat izolat o luna de zile in camera sa din New York si s-a pregatit pentru acest rol.  A tinut un jurnal ca si cum l-ar fi scris Joker insusi.  A prezentat regizorului viziunea lui asupra personalui:  un joker anarhic, haotic, deranjat mintal, infricosator si pe alocuri cu un umor macabru si acesta l-a lasat pe Heath sa-l joace Joker asa cum a vrut.  Si bine a facut.  Ar fi pacat sa nu-i dea un Oscar.  A jucat minunat, absolut minunat.  De mult timp n-am mai fost asa incantata de un film si ma bucur ca l-am vazut.  Am mai citit, de asemenea, ca Jack Nicholson, cel care l-a interpretat pe Joker intr-un alt Batman a fost „furious” ca nu a fost convocat pentru rol.  I’m so sorry to say, Jack, but Heath a jucat perfect, adica…just perfect.  Mai jos am pus trailerul ca sa va fac putina pofta.🙂

Nu va mai spun altceva decat sa il vedeti.  Atat.  Filmul asta este un must see.  Incercati sa va duceti la cinema, totusi.  Se vede, se aude si se simte altfel filmul la cinema decat acasa in varful patului pe monitorul calculatorului.

P.S.  Christian Bale, interpretului lui Batman, este si el la mare inaltime.  Mi-au mai placut Morgan Freeman si Michael Caine, Aaron Eckhart…adica toti si tot filmul, ce mai la deal la vale?!? 

Sper ca ati plecat deja dupa bilete si vizionare placuta!  :))

2 comentarii

Filed under Despre oameni

2 responses to “The Dark knight – Batman

  1. Cornel

    Hi georgia. Nu mai vorbi de ce ai intzeles ca e pe IMDB sau nu. Nu are nota cea mai mare. Filmul este mai bun decat ma asteptam si eu. Just.
    Am luat-o putzin rara si am inceput insa sa urasc sa vad filmele cele mai noi si sa ascult muzica promovata de altzii la teve. A inceput sa-mi placa vechiul foarte mult. Incearca „The Apartment” sau „Some like it hot”. Incearca Dire Straits, Leonard Cohen, Tori Amos. Sunt rocker si sunt subiectiv. Am facut comentariul asta doar din acelasi principiu ca tine: lucrurile de calitate trebuiesc promovate, si nu cretinatatzile.
    Sar-na!

  2. Ada

    Sunt studenta in Londra, la regie si productie de film. Traiesc intr-o lume unde vad si ce e vechi si ce e nou pentru ca TREBUIE sa cunosc. Respect toti marii regizori legendari – iubesc filmele vechi dar iubesc filmele noi in acelasi timp… asa ca imi pare rau sa iti spun, cornele –-esti limitat. Nou nu inseamna prost sau fara valoare. Inseamna nou, inseamna schimbare si dezvoltare. E ca si cum mi-ai spune sa-l arunc pe Tim Burton la gunoi. Trebuie sa vezi totul. atat vechi cat si nou. Daca te axezi pe vechi – fara sa vezi noul – nu mai exista dezvoltare.

Lasă un răspuns

