A fi inovator sau inovativ?


Lasand la o parte minunata campanie cu mitocanii, care ma scoate din sarite, azi am dat iarasi peste marele cuvant INOVATIV.  Si nu oriunde, ci in niste invitatii la un mare eveniment de business.  Frate, deci, eu nu inteleg!  In limba ROMANA, cuvantul este INOVATOR si NU Inovativ

Exemple de utilizare:  Avem proiect inovativ  inovator.  Avem idei inovative inovatoare, fratilor!!! Mai „puneti mana” pe un Dexonline.ro ca nu se mai poate. 

Adica, bai, mai gresesti o data, de doua ori, dar la noi vad ca se acutizeaza problema.  Trist, inca o data, trist! Nu dau exemple, dar e suficient sa faceti o cautare pe Google dupa „proiecte inovative” si sa vedeti de rezultate obtineti.

13 comentarii

Filed under Despre oameni

13 responses to “A fi inovator sau inovativ?

  1. Draga mea ma bucur ca sunt si altii exasperati de limba romana care incepe a fi uitata si devine incetul cu incetul preistorica. Eu observ ca nu imi mai dau seama de greseli care acum 3 ani mi s-ar fi parut colosale doar datorita frecventei cu care le aud exprimate incorect. Inovativ este deosebit de frecventa. Similar este conservativ, care insa a fost acceptat in DEX, dar este considerat greseala acceptata de la conservator. Si cel mai rau ma dispera doar/decat. Oamenii se pare ca nu pricep ca se spun „Nu vreau decat”, decat este echivalent cu doar numai in contextul unei negatii. Aud insa zilnic de peste 10 ori „vreau decat un x” =)) GRRRRRRRRRR

  2. Anal Fabetu'

    Stimate doamne.
    Tin cu toata taria sa va contrazic.
    Voi vorbiti aici de fineturi.
    Atat timp cat la noi se vorbeste cum se vorbeste voi va cramponati intrun „inovativ”🙂

    Deci, care este, asa vrea romanii asa vorbeste. (asta asa ca o compleCtare)

    Spor la lupta!

  3. Mihai

    ma bucur enorm ca mai sunt persoane care sunt preocupate de limba romana….eu mi-am sustinut lucrarea de licenta pe ceea ce se intampla in ziua de azi cu limba romana si credeti-ma ca sunt exasperat de „noile invazii” sau noile formulari, constructii de cuvinte. Oare pana unde se va ajunge? mai grav e ca anumite constructii cum ar fi cele pleonastice sunt intalnite si in cadrul unor „luminate” discursuri…cum ar fi planificare calendaristica…

  4. Faceam o traducere din engleza si chiar eram pierdut. Nu stiam cum sa traduc ‘innovative company’. Interventia ta hotarata m-am ajutat sa nu fac o greseala. Multumesc!

  5. buna ziua,

    Stiu ca postarea este de ceva vreme…insa lucrez la ceva oficial si am nevoie de cuvantul acesta si va intreb…poate ma ajutati cu un raspuns. Am cautat in dex, insa la inovator…se face referire la persoana, daca vorbesc despre un proces…cum spun, tot inovator sau inovativ…fiind constient ca inca acest cuvant nu exista in Lb romana, insa prin definitia data cuvantului inovator, referirea se face strict la persoana…asa ca am o dilema…va rog sa ma ajutati daca puteti,
    Va salut.

  6. mariana c

    Chiar asa… raspundeam unui chestionar care cica: ne-ar ajuta (pe noi echipa) sa performam in munca… cand, deodata… gasesc acest cuvant ca fiind o caracteristica a unui flyer ce descrie un program de motivare etc etc… ma blochez si din dorinta de-a nu fi superficiala caut sa raspund avizat sa fiu de folos daca tot pierd 20 de minute incep sa caut explicatii, ce poate sa insemne caa… inovator stiu dar inovativ? Poate sunt innapoiata (mi-am zis) si tre’ sa ma „abdatez” dau cautare in dex unde binenteles acest cuvant nu exista. Am o singura explicatie: Incultura si lipsa de profesionalism e la mare cautare deoarece nu emite pretentii.., iar „posesorii” pot fi foarte prost platiti.

  7. un

    Asa ma bucur ca mai exista romani care vorbesc limba romana… da’ nu pot sa ma manifest. Felicitari!

  8. coffee

    bun, si daca va spun ca la mine in manualul de anul III la comunicare si relatii publice acest cuvant troneaza pe jumatate de pagina? atunci probabil vom intelege cu totii de unde atata nepasare…si da, am cautate pe sfantul „goagle” pentru ca am ramas socata de noul cuvant.
    spor!

  9. Oana

    Buna ziua,
    Vroiam sa fac precizarea ca, in “Noul dictionar universal al limbii romane”, exista cuvantul INOVATIV ( “care produce inovatii, care favorizeaza inovatiile, inovator”).
    Va doresc o zi frumoasa.

  10. cel mai important lucru pe care l-am invatat despre
    forex

Lasă un răspuns

